برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات کشوری کمیکار در آبان 97

برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات کشوری کمیکار در آبان 97
سری مسابقات کمیکار یک رقابت گروهی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی، نفت، پلیمر، مکانیک است که سالانه در جهان برگزار می‌ شود. خوشبختانه طی سال های اخیر این مسابقات با استقبال بسیار گسترده از سوی دانشجویان و دانش آموزان ایرانی در سراسر کشور مواجه شده است.
هدف از این مسابقه فراهم آوردن زمینه هایی برای مشارکت دانشجویان مهندسی شیمی کشور و دانش آموزشان علاقه مند در طراحی و ساخت ماشین های کوچکی است که توانایی کنترل یک فرآیند شیمیایی را نشان میدهد.
این مسابقه در دو بخش پوستر و پژوهشی (عملکرد) برگزار می ‌شود بطوریکه شرکت کنندگان می بایست خودروهایی طراحی نموده و بسازند که از یک اندازه معین بزرگ‌تر نبوده و بتوانند مسیری که مسافت آن اندکی پیش از مسابقه اعلام می ‌شود با حمل میزانی بار (۲۰ تا ۵۰ درصد وزن ماشین) را بپیماید. نیروی پیش‌ راننده این خودروها باید یک ماده شیمیایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایع قابل رویتی را تولید نکند. همچنین از باتری های تجاری در ساخت آن‌ها استفاده نشده باشد. در این راستا، ماشین های کمیکار به دو کلاس جت گاز و پیل الکتروشیمیایی تقسیم می ‌شوند. مسابقات جهانی کمیکار هرساله در کشور آمریکا به وسیله انجمن مهندسان شیمی آمریکا (AIChE) برگزار می‌شود.
این مسابقات توسط دانشگاه تهران در دانشکده ی فنی دانشگاه تهران و زیر نظر انجمن مهندسی شیمی ایران برگزار می گردد. علاقمندان جهت مشارکت می­توانند به وب سایت www.utcec.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 66577453 در تهران تماس حاصل فرمایند.
تاریخ انتشار: 1397/03/16
تهران، خیابان مطهری، خیابان منصور، شماره 53، واحد 1، شرکت نواندیشان صنعت و تجارت سمن
  • واتس آپ
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • توییتر
تمامی حقوق مادی و معنوی برای cliexpo محفوظ است.طراحی شده توسط پینگوتیم